Social Icons

Pages

zondag 30 december 2012

Moment van rust in de binnenstad van Haarlem


Niets zo fijn als tijdens de vakantie een beetje mee liften op het ritme van toeristen in eigen land. Zo kwam het dat ik opeens voor twee open staande deuren stond, het waren de deuren van een kerk. Een rooms katholieke kerk. Heel even moest ik slikken want de paus heeft mij niet heel erg kerk enthousiast gemaakt met zijn laatste kerst toespraak. Maar toch, het bord met de tentoonstelling over kerststallen van over de gehele wereld lokte mij toch naar binnen.

Eerlijk is eerlijk de rust van een kerk is toch een fijne ervaring. Midden in de binnenstad van Haarlem is daar opeens een moment van rust. Ik moet ook eerlijk bekennen dat de kerk van binnen ook ontzettend mooi is om te zien. Dit in combinatie met de grote hoeveelheid kerststallentjes maakte het een leuke "toeristisch doen in eigende land" ervaring. 

Natuurlijk kon ik het ook niet laten om even een kaarsje te branden, iets met als we er dan toch zijn...... 



Mocht je nou zelf in Haarlem zijn en een moment met rust en stalletjes zoeken, de tentoonstelling is nog tot 6 januari 2013. In de Groenmarkt kerk. Open van  maa t/m vrij 14:00-16:00 uur. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

Sample text

Sample Text

Sample Text